Litium i nya partnerskap för starkare kundupplevelse

september 25, 2019

Att skapa en vinnande kundupplevelse i alla kanaler är en utmaning för dagens e-handlare. På Litium arbetar vi ständigt för att göra det enklare att både bygga varumärke och erbjuda produkter i alla kanaler och på alla marknader. Därför lägger vi allt större fokus på att öppna upp vår e-handelsplattform mot andra tjänster – alla med sin specifika spets inom olika områden.

Genom att skapa connectorer till dessa tjänster blir implementeringen enkel samtidigt som vi kan tillgodose fler av e-handlarnas många och vitt skilda behov. Här tar vi en närmare titt på våra senaste partnersamarbeten.

Nosto

Nosto är en avancerad men lätthanterlig personaliseringslösning som låter e-handlare skapa, lansera och optimera marknadsföringskampanjer över flera kanaler. Nosto analyserar konsumenternas beteende i webbutiken, lär sig deras preferenser, och använder denna data för att leverera automatiserade och personliga rekommendationer i realtid för att förbättra kundupplevelsen.

Unifaun

Unifaun erbjuder en heltäckande lösning som gör det enkelt för e-handlaren att erbjuda de leveransalternativ som kunderna vill ha. Med tjänsten ökar e-handlaren sina intäkter genom bättre konvertering samtidigt som kundnöjdheten och återköpsfrekvensen höjs. Unifaun Delivery Checkout ger e-handlaren full kontroll att bestämma vilka leveransalternativ som ska erbjudas vid köptillfället, baserat på exempelvis vem kunden är, var kunden finns och vad kunden köper. All konfiguration, inklusive tillägg av nya leveransalternativ, kan göras i realtid utan att systemet behöver uppdateras.

Voyado

Voyado är ett molnbaserat lojalitetssystem som företag kan ha som plattform för att stärka sina kundrelationer. Systemet är ett av de mest kraftfulla på marknaden, så enkelt att använda att en marknadsavdelning kan styra varje kundresa på egen hand. Samarbetet med Voyado blir nu ett starkt komplement till Litium, som skapar nya möjligheter att följa kundresan hela vägen och utveckla dialogen efterhand. Läs mer om samarbetet här.

Betallösningar: Qliro och Svea

Litium breddar nu även sitt erbjudande för betallösningar med ytterligare två starka spelare på den nordiska marknaden:

Qliro (QFS) är ett ledande fintechbolag på den nordiska marknaden som erbjuder flexibla betallösningar för större e-handlare. QFS har under de senaste åren vuxit oerhört snabbt och har idag mer än fyra miljoner kunder. QFS har sitt säte i Stockholm och står under Finansinspektionens tillsyn.

Svea erbjuder betallösningar för alla de betalsätt som din verksamhet behöver för både e-handel och retail. Kunden kan betala tryggt och enkelt samtidigt som du ökar konverteringen i din kassa. Svea ger stöd för både B2C och B2B och erbjuder en rad olika inkluderande betalsätt såsom faktura, delbetalning, kort, direktbank, konto och leasing.

På Litium vet vi vikten av att kunna erbjuda en enhetlig kundupplevelse i alla kanaler. Därför har vi genom våra partnersamarbeten skapat ett ekosystem av produkter och tjänster. Vi du vet mer om våra partnerskap? Läs mer här eller ta kontakt med oss direkt.

 

 

Malin Bodolla bild (beskuren).jpeg
Malin  Bodolla
Chief Marketing Officer