En enhetlig kundupplevelse i alla kanaler
Bygg ert varumärke och marknadsför och sälj era produkter i alla kanaler och på alla marknader. Skapa den varumärkesupplevelse era kunder vill ha genom en enhetlig kundupplevelse för omnikanal och för unified commerce.
Skapa och presentera ert varumärke och kundupplevelse på obegränsade marknader, språk och kanaler. Driv försäljning till och ta emot beställningar från alla kanaler.
Åstadkom central hantering och ha alla era data på en plats. När ni använder Litium behöver ni inte lägga tid på att ladda upp produkter i olika system – Litium är plattformen som hanterar alla kanaler.
Gemensam beställningshantering med alla möjligheter att skräddarsy i enlighet med era kundsspecifika behov.
Kanalstrategi
I dagsläget är det många varumärken som ser över sin kanalstrategi. Vissa företag använder olika modeller för sina initiala försäljningar jämfört med merförsäljning och dessa processer kan använda antingen i direkta eller indirekta kanaler. Traditionella B2B-försäljningar mellan företag via distributörer och återförsäljare blir nu utmanade eftersom varumärken och deras kunder har en gemensam vilja att ha direktkontakt med varandra.
Touchpoints med kunden
I dag accepterar alla företag det faktum att kunders beröringspunkter bara fortsätter att öka: fysiska butiker, online, mobila, inbyggda appar, sociala medier, marknadsplatser – listan kan göras hur lång som helst. Många företag kämpar fortfarande med att nå framgång inom området genom att lägga till fler beröringspunkter i sina försök att hålla takten med kundernas behov och deras ständigt förändrade beteenden.
Starka trendord inom branschen
Unified commerce och omnikanal har båda i åratal varit starka trendord men det förekommer fortfarande lite förvirring omkring skillnaden mellan dessa två.
För att uttrycka det kortfattat är omnikanal en metod som används särskilt för att sammanföra all marknadsföring och försäljning till en enhetlig strategi för samtliga relevanta kanaler. Samtidigt görs det ett arbete med att hantera alla tillgängliga kanaler i enlighet med hur de samarbetar och bidrar till helheten. Unified commerce är å andra sidan en ytterligare utveckling där alla kanaler är integrerade och hanteras från samma plattform. All information är uppbyggd på samma sätt och görs tillgänglig genom samtliga kanaler.
Frågor och svar
Unified commerce, omnikanal eller multikanal? Vad är vad och vad finns det för skillnader?
Är du intresserad av vår plattform?
Kontakta oss
Är du partner till Litium kan du kontakta vår support direkt på support@litium.com.