Litium Headless 

Litium har stöd för alla headless-scenarios

Headless med Litium

Litium är en komplett svit som innehåller CMS, PIM och e-handel. Plattformen är redo att användas ”headless” genom ett API eller för att implementera en snabb go-to-market strategi genom vår storefront ”Acceleratorn”. Oavsett vad ni väljer erbjuder vi ett stort urval för alla olika scenarier. 

Headless API

Använd vårt API headless och anslut till valfritt frontend. Exponera och sälj era produkter på de marknader och i de kanaler ni önskar.

Använd det CMS ni önskar

Om ni redan har ett CMS som ni föredrar kan ni använda det sida-vid-sida med Litium och lägga till PIM och e-handel från Litium.

Skapa en hybrid

Tillämpa en hybridstrategi genom att vid behov bygga anpassade och skräddarsydda headless-fronter eller använd Litium Accelerator snabb time-to-market har betydelse.

Två glada kvinnor vid dator

Varför välja "headless" med Litium?

Sätt samman er egen teknikstack

Använd plattformens CMS, PIM samt pris- och beställningshantering eller kombinera med likvärdiga externa system – Litium erbjuder en anpassningsbar datamodell och moderna API:er.

Desk whit computers coffe and other stuff

Varför välja "headless" med Litium?

Litium som en digital hub

Använd Litium som en digital hub för att stärka er digitala affärsverksamhet med innehåll, produkter och beställningshantering. Organisera ert innehåll, era produkter och kampanjer för att nå olika målgrupper på alla marknader och i alla kanaler.

Kille-vid-dator-på-bord-1

Varför välja "headless" med Litium?

Flexibelt och skalbart

Litium anpassar sig till era behov. Du kan lansera snabbt med vår storefront Acceleratorn och gå över till headless senare, i takt med att er verksamhet blir större.

/

Varför överväga att gå headless?

Headless är inte en universallösning eller en strategi som per automatik passar alla användare. Generellt innebär det en mer krävande konfiguration och en viss nivå av mognad, både när det handlar om digitalt tänkande och i termer av tekniskt kunnande. Era behov och er interna kunskap är viktigt att beakta innan ni tar steget över till headless. 

Om ni inte avser att ha ett team av utvecklare som arbetar hos er eller att regelbundet lägga ut arbetet på konsulter kanske headless inte är vad ni behöver. Det är vanligtvis mer lönsamt att gå över till headless om ni planerar att lansera flera frontend-lösningar där varje lösning kräver en optimerad användarupplevelse. 

Vanliga frågor om headless

När ni använder Litium som er e-handelsplattform kan ni använda "headless” från början eller när ni vill.

Headless kan lättast förklaras med användningen av ett API som skiljer frontend från backend och på så sätt frigör frontend från alla begränsningar på utvecklarsidan. 
Många företag upplever en stark önskan att lägga till nya digitala kanaler, förbättra sina kunders digitala upplevelse och öka hastighet och följsamhet i utvecklingen så att de kan hänga med i eller ta täten i konkurrensen. Detta gör att trenden med headless har vuxit.
Headless är inte en universallösning eller en strategi som passar alla användare. I allmänhet innebär det en mer krävande konfiguration och en viss nivå av mognad, både i termer av digitalt tänkande och tekniskt kunnande. Därför är det avgörande om kunskapen finns internt.
Om ni inte avser att ha ett team av utvecklare som arbetar hos er eller att regelbundet lägga ut arbetet på konsulter kanske headless inte är det som är rätt för er. Headless är troligen inte heller den bästa lösningen om ni inte planerar att lansera flera frontend-applikationer eller att använda ett separat innehållshanteringssystem.

Är du intresserad av vår plattform?