GARO, som tillverkar smarta och innovativa elprodukter för elinstallationsmarknaden, går idag live med sin nya e-handel. Med hjälp av Litium har de enkelt kunnat anpassa innehållet på sajten till sina olika målgrupper och fått varumärket att synas bättre.
Cathrine Anderssons är marknadschef på GARO och har lett arbetet med att få den nya sajten på plats. Ett av hennes mål har varit att ge alla målgrupper en bättre digital upplevelse. GARO säljer uteslutande till grossister och återförsäljare som i sin tur levererar till installatörer. 
Slutanvändare är villaägare, bostadsrättsföreningar, arbetsplatser och campingar med flera. De kan inte handla direkt från GARO, men man vill ändå att de hittar till sajten för att upptäcka produkter, exempelvis elbilsladdning, som de sedan kan köpa via elinstallatörer. På den nya sajten kan slutkunder även ta del av manualer och instruktioner för hur de använder produkterna på bästa sätt.
”Litium ger oss helt nya möjligheter att skapa och visa rätt innehåll till rätt kund. Den flexibla strukturen underlättar också för oss att löpande lägga till funktioner som exempelvis leadshantering och att kunna leda in trafik till rätt ställe på sajten,” säger Cathrine Andersson.
Med dotterbolag i flera länder ville GARO hitta en flexibel och skalbar plattform som gör det enkelt att exempelvis hantera innehåll för flera språk. Med Litium kan GARO använda samma plattform på alla sina marknader.
”Vi gillar att Litium är så dynamiskt och flexibelt. Det är enkelt att hantera även för en mindre marknadsavdelning. Mycket går att göra med drag-and-drop,” fortsätter Cathrine Andersson.
På GARO har man också uppskattat alla utbildningar som Litium erbjuder kostnadsfritt. Syftet med dem är att hjälpa kunderna till en bra start och lära sig använda plattformens alla funktioner och möjligheter.
“Litiums skalbara plattform gör det möjligt för företag att satsa på sin e-handel utan att tappa i prestanda eller kundupplevelse. Med vår PIM-lösning är det enkelt att strukturera och visa upp alla produkter, i alla kanaler,” säger Ludvig Block, produktchef på Litium.
Under utvecklingsarbetet har GARO tagit hjälp av den digitala byrån Toxic. Innan lanseringen har projektgruppen varit noga med att förankra webbplatsen internt, så att alla snabbt kan dra nytta av Litium.
Litium ska öka efterfrågan på GARO:s innovativa elprodukter
Related
- 
                  
                    
                    NewsStoriesNyhetSplendor väljer Litium för att effektivisera sin B2B-handelSplendor väljer Litium för att effektivisera sin B2B-handel genom en skalbar e-handelsplattform som minskar manuell hantering och förbättrar kundupplevelsen. 
- 
                  
                    
                    NewsStoriesNyhetProcurator är live på Litium, framtidssäkrar sin digitala affärProcurator framtidssäkrar sin digitala affär med ny e-handelslösning på Litium, förbättrar kundupplevelsen och effektiviserar inköpsprocesser. 
- 
                  
                    
                    NewsStoriesNyhetEncitech Connectors lanserar ny webbplats med LitiumEncitech lanserar ny webbplats med Litium för förbättrad produktinformation och e-handel. Upptäck de digitala framstegen och den förbättrade kundupplevelsen. 
- 
                  
                    
                    NewsStoriesNyhetBeslag Design väljer Litium för sin digitala framtidBeslag Design väljer Litium för att skapa en inspirerande webbplats, modern återförsäljarportal och ett kraftfullt PIM-system för framtida tillväxt. 
- 
                  
                    
                    B2BManufacturingNewsMCT Brattberg väljer Litium för att stärka sin globala närvaro och förbättra kundupplevelsenMCT Brattberg stärker sin globala närvaro och kundupplevelse genom att välja Litium och Exsitec för att skapa en kraftfull kundportal integrerad till Monitor. 
- 
                  
                    
                    B2BNewsNyhetScanBox går live med Litium Commerce Cloud – tar nästa steg i sin globala resaScanBox stärker sin globala position med Litium Commerce Cloud, förbättrar kundupplevelsen och förbereder sig för framtida tillväxt på över 60 marknader. 
- 
                  
                    
                    EtailRetailB2CBrandNewsNyhetAgroLand väljer Litium för att stödja sin digitala tillväxtAgroLand som specialiserar sig på produkter för djur, hobbies och trädgårdar, har valt Litium Commerce Cloud som sin nya ehandelslösning för sin tillväxt. 
- 
                  
                    
                    NewsNyhetSolelgrossisten väljer Litiums plattform för att stärka den digitala upplevelsenSolelgrossisten väljer Litium för att stärka upplevelsen digitalt för installatörer och återförsäljare. Läs mer om varför de gör detta valet. 
- 
                  
                    
                    B2BNewsStoriesGöhlins väljer Litium för att förstärka sin konkurrenskraft inom e-handel och öka kundservicen.Göhlins, en fullserviceleverantör inom industrin, väljer Litium för att öka kundservicen och konkurrenskraften på sin hemsida. 
- 
                  
                    
                    NewsStoriesLitium firar 10 år som produktbolag: Flexibilitet nyckeln till framgångLitium är stolta över att fira 10 år som produktbolag, i över ett decennium har vi hjälpt företag, både B2B och B2C med digital handel. 
- 
                  
                    
                    B2BWholesaleManufacturingNewsVårt strukturkapital kortar projekten och ökar kvalitetenRamBase och Litium ingår samarbete. 
- 
                  
                    
                    B2BNewsCommerce punchout från Shopspray nu tillgänglig för Litiums kunderCommerce punchout från Shopspray tillgänglig via Litium. Punchout är ett sätt för B2B-handlare att erbjuda en rik och smidig köpupplevelse. 
- 
                  
                    
                    NewsAkustikmiljö får ett sömlöst produktflöde med LitiumAkustikmiljö väljer Litium. Implementerar en PIM-lösning, avancerad filterfunktion och en PDF-generator. 
- 
                  
                    
                    NewsLitium lanserar nya funktioner och integrationerLäs mer om Lipscore och ChannelEngine som är 2 nya integrationer hos Litium. 
- 
                  
                    
                    NewsLitium ska öka efterfrågan på GARO:s innovativa elprodukterMed hjälp av Litium har GARO enkelt kunnat anpassa innehållet på sajten till sina olika målgrupper och fått varumärket att synas bättre. 
- 
                  
                    
                    NewsHilfa väljer Litium för sin internationella expansionLäs mer om varför Hilda valde Litium för sin expansion internationellt. 
- 
                  
                    
                    NewsNu stärker vi teamet i Norge!Litium finns representerade i Sverige, Norge och Danmark och nu har vi förstärkt teamet i Norge med en ny stjärnsäljare, Hans Audun Sørensen. 
- 
                  
                    
                    B2BB2CE-tailNewsLitium Accelerate 2020Den 29 2020 januari gick Litiums årliga partner- och kundevent ACCELERATE av stapeln. 
- 
                  
                    
                    B2BE-tailNewsMöt Litiums nya medarbetareLitium expanderar – något som inte bara märks genom att vi växer internationellt, utan även i våra team. Nu stärker vi upp organisationen ytterligare. 
- 
                  
                    
                    B2BB2CE-tailNewsSuccé för ACCELERATE 2018 - här är alla vinnareSuccé för ACCELERATE 2018 - här är alla vinnare. 
