Commerce punchout från Shopspray nu tillgänglig för Litiums kunder

Shopsprays produkt ger företag möjlighet att erbjuda sina företagskunder samma engagerande och smidiga e-handelsupplevelse som den de är vana vid från när de handlar privat. I B2B-butiken presenteras utbudet med mycket produktinformation där tillgänglighet och möjliga val automatiskt uppdateras beroende på aktuellt lager och avtalade priser. Själva inköpet initieras från kundens eget inköpssystem/ERP via Litiums vanliga varukorg och när kunden checkar ut överförs orderläggningen automatiskt i kundens inköpssystem/ERP order workflow. Shopspray är nu tillgängligt för användare av Litiums e-handelsplattform genom installation av ett tilläggsprogram.  

”Medarbetare som gör inköp från upphandlade leverantörer ska kunna erbjudas en lika enkel och smidig upplevelse som när de handlar privat. Genom integrationen av Shopsprays produkt kan alla Litiums användare som säljer B2B ge sina kunder en mycket bättre upplevelse,” säger Patrik Settlin, vd på Litium. 

Punchout är ett sätt för B2B-handlare att erbjuda en rik och smidig köpupplevelse, även när kunden handlar via sitt eget inköpssystem. Detta innebär att kunden startar i sitt eget inköpssystem men skickas vidare till handlarens butik där inköpet görs på samma sätt som man handlar i en vanlig konsumentorienterad e-handelsbutik. Den som handlar ser automatiskt rätt pris, utbud och saldo för de varor som finns att köpa. När det är dags att gå till kassan kopplas man tillbaka till det egna inköpssystemet där själva ordern hanteras.  

Förutom att både handlare och beställare får en bättre upplevelse, ersätter Shopsprays produkt också manuell orderhantering samt uppdatering av priser, tillgängliga produkter och specifikationer. All produktinformation som finns i handlarens PIM-system (Product Information Management) från Litium blir tillgänglig för den som handlar. När handlaren lägger till produkter eller ändrar utbudet uppdateras kundens inköpssystem med aktuell information.  

”Vi brinner för att B2B-handel ska vara precis lika smidig, digital och snabb som den är när man handlar som privatperson. Samarbetet med Litium är ett stort steg för oss att nå ut till många fler handlare,” säger Sören Handlos, vd på Shopspray. 

Lösningen är redan tillgänglig för Litiums kunder och kräver endast installation av ett tilläggsprogram och ett avtal med Shopspray. Eftersom Shopspray-lösningen installeras på företagets befintliga Litium-lösning genom en färdig modul krävs inget extra utvecklingsarbete.  

Vill du veta mer om hur du kan använda Shopsprays punchout-lösning tillsammans med Litium? Då är du välkommen att kontakta oss.  

Prenumerera på vår blogg

Håll dig uppdaterat på det senaste och få tips inom digital handel och e-handel.