Splendor, en av Sveriges största partiplantskolor med en omsättning på cirka 180 miljoner kronor och som årligen hanterar över 15 000 artiklar, har valt Litium som ny e-handelsplattform för att framtidssäkra sin digitala affär.
Splendor säljer uteslutande till andra företag och har en bred kundbas som omfattar bland annat partiplantskolor, kommuner, kyrkoverksamheter, anläggare, arkitekter, skolor, bostadsrättsföreningar, trädgårdsbutiker och handelsträdgårdar.
Med den nya Litium-plattformen vill Splendor minska manuell hantering, skapa mer självbetjäning (self-service) för sina kunder och få bättre möjligheter att mäta och utveckla sin försäljning.
“Vi har länge haft behov av ett system som kan växa med oss och förenkla vår vardag. Med Litium får vi en skalbar plattform som hjälper oss bli mer effektiva och ge våra kunder bättre service,” säger Nils Andersen, vd på Splendor.
Satsningen är ett viktigt steg i Splendors mål att förändra kundbeteendet över tid, från traditionell orderhantering via mejl och telefon till att fler kunder själva lägger sina beställningar direkt i webshopen.
“Splendor är ett starkt exempel på hur B2B-företag kan ta nästa steg i sin digitalisering. Genom Litium får de verktygen att automatisera, skala upp och skapa en bättre kundupplevelse,” säger Martin Billenius, vd på Litium
Projektet genomförs i samarbete med Litium-partnern Motillo.
Varmt välkomna till Litium! Vi ser fram emot samarbetet.