GARO, som tillverkar smarta och innovativa elprodukter för elinstallationsmarknaden, går idag live med sin nya e-handel. Med hjälp av Litium har de enkelt kunnat anpassa innehållet på sajten till sina olika målgrupper och fått varumärket att synas bättre.
Cathrine Anderssons är marknadschef på GARO och har lett arbetet med att få den nya sajten på plats. Ett av hennes mål har varit att ge alla målgrupper en bättre digital upplevelse. GARO säljer uteslutande till grossister och återförsäljare som i sin tur levererar till installatörer.
Slutanvändare är villaägare, bostadsrättsföreningar, arbetsplatser och campingar med flera. De kan inte handla direkt från GARO, men man vill ändå att de hittar till sajten för att upptäcka produkter, exempelvis elbilsladdning, som de sedan kan köpa via elinstallatörer. På den nya sajten kan slutkunder även ta del av manualer och instruktioner för hur de använder produkterna på bästa sätt.
”Litium ger oss helt nya möjligheter att skapa och visa rätt innehåll till rätt kund. Den flexibla strukturen underlättar också för oss att löpande lägga till funktioner som exempelvis leadshantering och att kunna leda in trafik till rätt ställe på sajten,” säger Cathrine Andersson.
Med dotterbolag i flera länder ville GARO hitta en flexibel och skalbar plattform som gör det enkelt att exempelvis hantera innehåll för flera språk. Med Litium kan GARO använda samma plattform på alla sina marknader.
”Vi gillar att Litium är så dynamiskt och flexibelt. Det är enkelt att hantera även för en mindre marknadsavdelning. Mycket går att göra med drag-and-drop,” fortsätter Cathrine Andersson.
På GARO har man också uppskattat alla utbildningar som Litium erbjuder kostnadsfritt. Syftet med dem är att hjälpa kunderna till en bra start och lära sig använda plattformens alla funktioner och möjligheter.
“Litiums skalbara plattform gör det möjligt för företag att satsa på sin e-handel utan att tappa i prestanda eller kundupplevelse. Med vår PIM-lösning är det enkelt att strukturera och visa upp alla produkter, i alla kanaler,” säger Ludvig Block, produktchef på Litium.
Under utvecklingsarbetet har GARO tagit hjälp av den digitala byrån Toxic. Innan lanseringen har projektgruppen varit noga med att förankra webbplatsen internt, så att alla snabbt kan dra nytta av Litium.
Litium ska öka efterfrågan på GARO:s innovativa elprodukter
Related
-
EtailRetailB2CBrandNewsNyhet
AgroLand väljer Litium för att stödja sin digitala tillväxt
AgroLand som specialiserar sig på produkter för djur, hobbies och trädgårdar, har valt Litium Commerce Cloud som sin nya ehandelslösning för sin tillväxt.
-
NewsNyhet
Solelgrossisten väljer Litiums plattform för att stärka den digitala upplevelsen
Solelgrossisten väljer Litium för att stärka upplevelsen digitalt för installatörer och återförsäljare. Läs mer om varför de gör detta valet.
-
B2BNewsStories
Göhlins väljer Litium för att förstärka sin konkurrenskraft inom e-handel och öka kundservicen.
Göhlins, en fullserviceleverantör inom industrin, väljer Litium för att öka kundservicen och konkurrenskraften på sin hemsida.
-
NewsStories
Litium firar 10 år som produktbolag: Flexibilitet nyckeln till framgång
Litium är stolta över att fira 10 år som produktbolag, i över ett decennium har vi hjälpt företag, både B2B och B2C med digital handel.
-
B2BWholesaleManufacturingNews
Vårt strukturkapital kortar projekten och ökar kvaliteten
RamBase och Litium ingår samarbete.
-
B2BNews
Commerce punchout från Shopspray nu tillgänglig för Litiums kunder
Commerce punchout från Shopspray tillgänglig via Litium. Punchout är ett sätt för B2B-handlare att erbjuda en rik och smidig köpupplevelse.
-
News
Akustikmiljö får ett sömlöst produktflöde med Litium
Akustikmiljö väljer Litium. Implementerar en PIM-lösning, avancerad filterfunktion och en PDF-generator.
-
News
Litium lanserar nya funktioner och integrationer
Läs mer om Lipscore och ChannelEngine som är 2 nya integrationer hos Litium.
-
News
Litium ska öka efterfrågan på GARO:s innovativa elprodukter
Med hjälp av Litium har GARO enkelt kunnat anpassa innehållet på sajten till sina olika målgrupper och fått varumärket att synas bättre.
-
News
Hilfa väljer Litium för sin internationella expansion
Läs mer om varför Hilda valde Litium för sin expansion internationellt.
-
News
Nu stärker vi teamet i Norge!
Litium finns representerade i Sverige, Norge och Danmark och nu har vi förstärkt teamet i Norge med en ny stjärnsäljare, Hans Audun Sørensen.
-
B2BB2CE-tailNews
Litium Accelerate 2020
Den 29 2020 januari gick Litiums årliga partner- och kundevent ACCELERATE av stapeln.
-
B2BE-tailNews
Möt Litiums nya medarbetare
Litium expanderar – något som inte bara märks genom att vi växer internationellt, utan även i våra team. Nu stärker vi upp organisationen ytterligare.
-
B2BB2CE-tailNews
Succé för ACCELERATE 2018 - här är alla vinnare
Succé för ACCELERATE 2018 - här är alla vinnare.