Litium ska öka efterfrågan på GARO:s innovativa elprodukter

GARO, som tillverkar smarta och innovativa elprodukter för elinstallationsmarknaden, går idag live med sin nya e-handel. Med hjälp av Litium har de enkelt kunnat anpassa innehållet på sajten till sina olika målgrupper och fått varumärket att synas bättre.

Cathrine Anderssons är marknadschef på GARO och har lett arbetet med att få den nya sajten på plats. Ett av hennes mål har varit att ge alla målgrupper en bättre digital upplevelse. GARO säljer uteslutande till grossister och återförsäljare som i sin tur levererar till installatörer.
Slutanvändare är villaägare, bostadsrättsföreningar, arbetsplatser och campingar med flera. De kan inte handla direkt från GARO, men man vill ändå att de hittar till sajten för att upptäcka produkter, exempelvis elbilsladdning, som de sedan kan köpa via elinstallatörer. På den nya sajten kan slutkunder även ta del av manualer och instruktioner för hur de använder produkterna på bästa sätt.

”Litium ger oss helt nya möjligheter att skapa och visa rätt innehåll till rätt kund. Den flexibla strukturen underlättar också för oss att löpande lägga till funktioner som exempelvis leadshantering och att kunna leda in trafik till rätt ställe på sajten,” säger Cathrine Andersson.

Med dotterbolag i flera länder ville GARO hitta en flexibel och skalbar plattform som gör det enkelt att exempelvis hantera innehåll för flera språk. Med Litium kan GARO använda samma plattform på alla sina marknader.

”Vi gillar att Litium är så dynamiskt och flexibelt. Det är enkelt att hantera även för en mindre marknadsavdelning. Mycket går att göra med drag-and-drop,” fortsätter Cathrine Andersson.

På GARO har man också uppskattat alla utbildningar som Litium erbjuder kostnadsfritt. Syftet med dem är att hjälpa kunderna till en bra start och lära sig använda plattformens alla funktioner och möjligheter.

“Litiums skalbara plattform gör det möjligt för företag att satsa på sin e-handel utan att tappa i prestanda eller kundupplevelse. Med vår PIM-lösning är det enkelt att strukturera och visa upp alla produkter, i alla kanaler,” säger Ludvig Block, produktchef på Litium.

Under utvecklingsarbetet har GARO tagit hjälp av den digitala byrån Toxic. Innan lanseringen har projektgruppen varit noga med att förankra webbplatsen internt, så att alla snabbt kan dra nytta av Litium.

Läs mer om våra kunder här och kontakta oss på Litium om du vill ha hjälp med din digitala handel.