NIBU AS, en av Norges ledande specialgrossister inom köks-, möbel- och interiörbeslag, har valt Litium som ny plattform för att modernisera sin digitala handel. Med Litium får NIBU en skalbar och robust lösning som stödjer både avancerad B2B-handel och en växande B2C-affär – allt på en gemensam plattform.
NIBU har vuxit ur sin nuvarande e-handelslösning, som inte längre mötte behoven kring komplex B2B-logik och effektivitet. Mycket manuellt arbete i kundservice och att endast 15 procent av B2B-ordrarna gick via webben var centrala drivkrafter för förändring. Med Litium vill NIBU öka den digitala försäljningen, effektivisera interna processer och skapa en betydligt bättre kundupplevelse.
"Vi ser Litium som en plattform som kan växa med oss. Med stark B2B-funktionalitet, smidiga integrationer och hög prestanda får vi förutsättningar att minska manuellt arbete och samtidigt erbjuda en bättre upplevelse för både proffs och privatkunder," säger Bente A. Leikvol, Marknadschef på NIBU.
Partner i projektet är Litiums partner Toxic. Lösningen integreras med Bison ERP och Feed PIM (iSys), vilket säkerställer enhetlig produkt-, pris- och lagerdata i både B2B-portalen och den nya B2C-handeln. Läs mer om projektet på Toxics sida.
"Det här visar tydligt Litiums styrka inom komplex B2B-handel och B2C i kombination. NIBU får en framtidssäker plattform som kan driva både försäljning och effektivitet," säger Martin Billenius, vd på Litium.
Varmt välkomna till Litium!
Läs mer om Litiums lösningar för B2B eller B2C. Eller läs mer om våra kunder här.