Skansen väljer Litium för nysatsning på sin e-handel

Litium tillkännager stolt att Skansen har valt Litium som sin nya plattform för att förbättra helhetsupplevelsen av Skansen som destination samt skala sin affär. 

Skansen, världens första friluftsmuseum, ligger mitt i Stockholm och grundades redan 1891. Det är en plats för lärande och inspirerande upplevelser av natur och kultur i Sverige, och de verkar för kunskapsspridning och utveckling av vårt natur- och kulturarv. Nu satsar Skansen på att skapa värdeskapande användarupplevelser även i den digitala miljön och ser därför ett behov av att utveckla e-handeln, som är ett viktigt komplement till helhetsupplevelsen. 

"Vi valde Litium eftersom vi behövde en plattform som möjliggör en kundupplevelse i världsklass. Enkelt användargränssnitt, flexibilitet för vårt varumärke och kapaciteten att skala upp verksamheten var avgörande faktorer i vårt val" säger Karin Samuelsson, ansvarig för digitala kanaler på Skansen. 

Skansen har idag inlett en förändringsresa och har flera utvecklingsprojekt igång, både för att hitta nya intäkter och för att utveckla de egna arbetssätten. 

”Litium har varit en fantastisk partner att arbeta med. På kort tid har de hjälpt oss att utveckla en e-handel som kombinerar funktion och design på ett sätt som verkligen möter våra behov” fortsätter Karin Samuelsson. 

Vi på Litium ser fram emot det spännande arbetet med Skansen och är glada över att få jobba tillsammans och välkomna besökare med en ännu bättre upplevelse inom kort. 

Varmt välkomna till Litium! 💚

Partner i projektet är Cloud Nine. 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Håll dig uppdaterat på det senaste och få tips inom digital handel och e-handel.