Litium firar 10 år som produktbolag: Flexibilitet nyckeln till framgång

Litium, en av Nordens ledande aktörer inom digital handel, är stolta över att fira 10 år som produktbolag. Med en skalbar e-handelsplattform som snabbt kan anpassas och rullas ut på nya marknader har Litium under ett decennium hjälpt företag, både B2C och B2B, att nå sina målgrupper och kapitalisera på nya möjligheter. Tillsammans omsätter Litiums kunder över 20 miljarder kronor.

Som bolag har Litium varit i händelsernas centrum vad gäller utvecklingen av den digitala handeln i Norden. Skiftande omständigheter och nya utmaningar har hela tiden hanterats av bolagets ledord – flexibilitet. Att snabbt kunna erbjuda lösningar för att anpassa kundernas erbjudanden efter marknadens behov.

– Litium används idag av fler än 200 framgångsrika kunder. Flera har varit oss trogna i 10 år, där de har utvecklat sin affär och vuxit. Jag ser detta som det mest övertygande beviset på att vår strategi med fokus på paketerad flexibilitet varit den rätta vägen, säger Patrik Settlin, vd på Litium.

B2B och B2C förenas online

Litium började tidigt med att erbjuda lösningar för digital handel inom B2B. Idag är det ett starkt växande område med komplexa affärsstrukturer, produkter och prismodeller som kräver anpassning. Man ser även att allt fler företag har både en B2B- och B2C-affär, vilket kräver sina egna lösningar och anpassningar.

– Vårt ansvar gentemot kunder och partners har hela tiden varit att ge dem tillgång till en toppmodern teknisk arkitektur, gedigen expertis och lösningar som gör dem ännu snabbare och flexiblare. När de väljer Litium ska de inte känna några begränsningar, utan bara möjligheter oavsett om de verkar inom B2B, B2C eller båda, säger Patrik Settlin.

Passion är minst lika viktigt

Litium Commerce Cloud hade inte varit en av Nordens ledande plattformar för digital handel om det inte varit för bolagets passion att hela tiden utmana nuläget och ta fram lösningar som driver marknaden framåt.

– Min känsla är att Litium på 10 år lyckats hålla sig i framkant utan att förändra grundvärderingarna. Passionen för digital handel finns kvar, likaså vänligheten och den starka relationen till våra fantastiska partners. Vi bryr oss om varandra, vårt arbete, våra partners och våra kunder på riktigt. 

Nu ser vi fram emot de kommande 10 åren. Vi har massor av idéer på hur vi ska fortsätta utveckla oss för att ge våra kunder en skalbar och flexibel plattform som inte bara ger dem ledande funktioner utan även det där extra som gör hela skillnaden, säger Patrik Settlin.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Håll dig uppdaterat på det senaste och få tips inom digital handel och e-handel.