Så använder nordiska B2B-företag AI i sin digitala försäljning
Litium rapport: The rise of AI in B2B digital commerce 2025
Vill du veta hur B2B-företag använder AI för att driva tillväxt inom digital försäljning?
Nu är rapporten här: "The Rise of AI in B2B Digital Commerce", baserad på insikter från över 900 nordiska beslutsfattare. Undersökningen fokuserar på företag inom tillverkning, distribution och grossistverksamhet (tjänsteföretag är inte inkluderade).
Du får svar på frågor som:
- Hur AI används i marknadsföring och försäljning idag
- Vilka risker och utmaningar företag ser med AI
- Hur planerna för AI ser ut framåt
Det är första gången denna undersökning genomförs. Ladda ner rapporten för att få alla värdefulla insikter. Rapporten är gratis och på engelska. 👉
Ladda ner rapporten
Om Litium
Litium erbjuder en molnbaserad plattform för digital handel som hjälper medelstora och stora företag inom både B2B och B2C att öka sin försäljning. Vi kallar det Limitless Commerce.
Grundat i Sverige är Litium idag ett väletablerat produktföretag som används av kunder över hela Norden, UK och USA med global försäljning. Den utökade Litium-familjen består av över 30 certifierade lösningspartners.
Som en snabb och flexibel plattform för tillväxt. Ger Litium friheten att användas som en komplett paketering med PIM, CMS och Commerce, eller som en anpassningsbar lösning där ni kan välja moduler, headless och best-of-breed.
Används av ledande företag som BE Group, Didrikson, Lindex, Tingstad, Jollyroom, TapWell och Revolution Race. Litium är noterat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm, Sverige.
