Utnyttjande av flexibilitet och innovation för fortsatt tillväxt
Genom att utnyttja flexibiliteten hos en huvudlös arkitektur och fånga upp möjligheterna med Litium-plattformen kunde Dermosil uppfylla sina höga standarder för innovation och prestanda. Den nya webbplatsen imponerar med snabba hastigheter och en mängd skräddarsydda funktioner.
Dessutom understryker webbplatsens expansion till fyra marknader Dermosils engagemang för tillväxt och tillgänglighet, inklusive större beställningar och Dermosil Club lojalitetsprogram, vilket förbättrar den övergripande kundupplevelsen och främjar varumärkeslojalitet.
"Flexibiliteten i Litiums plattform gör det möjligt för oss att anpassa oss till det föränderliga e-handelslandskapet och samtidigt är det lätt att integrera med andra leverantörer som är viktiga för oss för att driva vår verksamhet", säger Rasmus Backlund, CDO & Partner på Dermosil.
Lösningen byggdes tillsammans med Cloudnine och förutom Litium använde Dermosil Voyado för kundhantering, ett anpassat lojalitetsprogram och Klevu för sökning och rekommendationer.
Riktiga resultat som talar för sig själva
"Vi är otroligt stolta över vår nya webbplats. Resultaten talar för sig själva och speglar de påtagliga fördelarna med vår investering i design och teknologi, vilket positionerar varumärket för fortsatt tillväxt och framgång på den konkurrensutsatta hudvårdsmarknaden," fortsätter Rasmus.
Dermosils nya webbplats har gjort en stor skillnad. De har sett:
- En ökning med 12% i konverteringsgraden
- En ökning med 22% i genomsnittligt ordervärde
- En imponerande förbättring med 213% i webbplatsens hastighet jämfört med den föregående versionen
Detta visar att Dermosils investering i teknologi och design verkligen har lönat sig, vilket hjälper dem att växa och lyckas på hudvårdsmarknaden.