Dermosil

Imponerande resultat tack vare en fantastisk kombination av design och teknologi

B2C
Brand
D2C
27/03/2024

Omstrukturering för framgång

I det konkurrensutsatta landskapet för hudvård och kosmetika har Dermosil framträtt som ett av de ledande varumärkena i Norden. Med en direkt-till-konsument-modell förlitar sig företaget i hög grad på sin e-handelsplattform för att driva försäljning och engagera kunderna. I slutet av 2023 påbörjade Dermosil en resa för att omstrukturera och förbättra sin närvaro online, vilket resulterade i lanseringen av en helt ny webbplats byggd på Litium-plattformen.

dermosil

Utnyttjande av flexibilitet och innovation för fortsatt tillväxt

Genom att utnyttja flexibiliteten hos en huvudlös arkitektur och fånga upp möjligheterna med Litium-plattformen kunde Dermosil uppfylla sina höga standarder för innovation och prestanda. Den nya webbplatsen imponerar med snabba hastigheter och en mängd skräddarsydda funktioner.

Dessutom understryker webbplatsens expansion till fyra marknader Dermosils engagemang för tillväxt och tillgänglighet, inklusive större beställningar och Dermosil Club lojalitetsprogram, vilket förbättrar den övergripande kundupplevelsen och främjar varumärkeslojalitet.

"Flexibiliteten i Litiums plattform gör det möjligt för oss att anpassa oss till det föränderliga e-handelslandskapet och samtidigt är det lätt att integrera med andra leverantörer som är viktiga för oss för att driva vår verksamhet", säger Rasmus Backlund, CDO & Partner på Dermosil.

Dermosil_website

Lösningen byggdes tillsammans med Cloudnine och förutom Litium använde Dermosil Voyado för kundhantering, ett anpassat lojalitetsprogram och Klevu för sökning och rekommendationer.

Riktiga resultat som talar för sig själva

"Vi är otroligt stolta över vår nya webbplats. Resultaten talar för sig själva och speglar de påtagliga fördelarna med vår investering i design och teknologi, vilket positionerar varumärket för fortsatt tillväxt och framgång på den konkurrensutsatta hudvårdsmarknaden," fortsätter Rasmus.

Dermosils nya webbplats har gjort en stor skillnad. De har sett:

  • En ökning med 12% i konverteringsgraden
  • En ökning med 22% i genomsnittligt ordervärde
  • En imponerande förbättring med 213% i webbplatsens hastighet jämfört med den föregående versionen

Detta visar att Dermosils investering i teknologi och design verkligen har lönat sig, vilket hjälper dem att växa och lyckas på hudvårdsmarknaden.

Partner

Cloudnine
  • Flexibiliteten i Litiums plattform gör det möjligt för oss att anpassa oss till det föränderliga e-handelslandskapet och samtidigt är det lätt att integrera med andra leverantörer som är viktiga för oss för att driva vår verksamhet"

    – Rasmus Backlund, CDO & Partner på Dermosil

Dermosil-logo-blue-CMYK-large-004

Om Dermosil

Vår historia började år 1983 i Korsnäs, vid den österbottniska kusten, och Dermosils första kroppskräm såg dagsljuset år 1988. Produkten såldes till en början till sjukhus för patientbruk men denna kräm, som utvecklats särskilt för känslig hud, blev snabbt en favorit bland sjukhuspersonalen. Snart fick vi telefonsamtal från hela landet då alla ville veta hur man kunde få tag på Original Hudvårdslotion för eget bruk. Vid detta ögonblick fick Dermosils koncept sin början och vår hudvänliga resa tog fart.

Sedan dess har vi utvecklat skonsamma produkter för hud- och hårvård samt makeup. I vårt sortiment finns redan över 400 produkter. Våra produkter är trogna sitt ursprung inom hälsovården och vår Classic-serie är fortfarande våra kunders älskade favorit.

www.dermosil.com