Effektivisera produkt-
upplevelsen med PIM

Effektivisera produkt-
upplevelsen med PIM

Den stora guiden till PIM för B2B

Product Information Management, PIM, handlar om att på ett metodiskt sätt strukturera och visualisera företagets produkter, i online-butiken och övriga kanaler. Målet med PIM är att skapa en dynamisk produktkatalog som gör det enkelt att presentera hela sortimentet på ett informativt och inspirerande och sätt. Det handlar också om att erbjuda det stöd som den interna organisationen behöver för att kunna arbeta med erbjudanden och produkter på ett effektivt sätt.

 

I guiden har vi samlat våra bästa tips och råd för hur du som B2B-företag kan dra nytta av PIM som ett smart och kraftfullt verktyg för att utveckla och effektivisera din produkthantering – så du kan erbjuda den bästa produktupplevelsen även på nätet.

Du får lära dig:

  • Hur du möter utmaningen i att navigera rätt i ett komplext produkterbjudande
  • Hur PIM-systemet förenklar och effektiviserar arbetet
  • Varför PIM är nyckeln till framgångsrik B2B-försäljning
  • PIM-processens fyra grundläggande delar
  • Hur du integrerar PIM-systemet för att bidra till verklig affärsnytta

Ladda ner guiden för att lära dig skapa en välstrukturerad produktportfölj, som presenteras på ett tydligt och lättillgängligt sätt online,

Ladda ner guiden nu!

Ladda hem PDF

Dela i sociala medier